خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/04 - 14:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

توسعه و تعمیق روابط ایران و مصر با تکیه بر ظرفیت گروه‌های دوستی- پارلمانی

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: گروه های دوستی پارلمانی می توانند تسهیل گر رفع موانع برای توسعه و تعمیق روابط تهران و قاهره باشند و به دستگاه دیپلماسی دو کشور کمک کنند.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با گفت‌وگوی روسای مجلس ایران و مصر در ژوهانسبورگ و تأکید طرفین بر ارتقاء سطح روابط، گفت: دو کشور دارای تاریخ دیرینه ای هستند که می تواند بسترساز و فراهم کننده نزدیک شدن دو کشور به یکدیگر باشد.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستند، اظهار کرد: مشاهده می شود که در قلب اروپا، اقدام به رفتارهای افراطی و قرآن سوزی می شود لذا برای موضع گیری یکپارچه و ایستادگی در برابر چنین اقداماتی نیاز به همگرایی میان مسلمانان است.



وی ادامه داد: در این میان نباید از یاد برد که مصر و ایران علاوه بر همسویی با یکدیگر در مقابل چالش های بین المللی، می توانند با یکدیگر مناسبات اقتصادی، فرهنگی و حتی اجتماعی قوی داشته باشند؛ به عنوان مثال ایران در عرصه های مختلف به خودکفایی دست یافته و مصر می تواند برای تامین نیازهایش از ظرفیت های کشورمان بهره مند شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه فعال شدن دیپلماسی پارلمانی از سوی دو کشور می تواند بستر ساز ارتقاء مراودات مختلف مشترک خصوصا در حوزه تجاری باشد، افزود: به عبارتی نمایندگان دو کشور می توانند با برنامه ریزی، اهداف مشترک اقتصادی را تبیین کنند که برای دو کشور درآمدزا باشد.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در این میان گروه های دوستی پارلمانی نیز می توانند تسهیل گر رفع موانع برای توسعه و تعمیق روابط تهران و قاهره باشند و به دستگاه دیپلماسی دو کشور کمک کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368836
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار